اخبار و مقالات

پروفیل ساختمانی در مشهد

پروفیل-ساختمانی-در-مشهد

پروفیل ساختمانی در مشهد

انواع پروفیل ساختمانی در ساخت و ساز برای استحکام مقاومتی و کششی وجود دارد. و وزن کلی ساختمان را نیز کاهش می دهد. همین مسئله باعث شده انواع پروفیل ساختمانی در مشهد، در ساخت و سازهای مختلف استفاده شود. پروفیل های ساختمانی در مشهد تنوع زیادی دارند. و همین موضوع باعث شده است کاربردهای گوناگونی داشته باشند.

چگونگی تولید پروفیل ساختمانی در مشهد

پروفیل طی فرآیندی مشخص در 3 مرحله‌ مورد استفاده صنایع مختلف قرار داده می شود:

تأمین مواد اولیه

بعد از تهیه مواد اولیه و ورود آن‌ها به کارخانه، در بخش‌ های مختلف انبار می‌ شوند. تا بعد از آن وارد پروسه تولید شوند.

برش دادن کلاف به‌صورت نوار

دستگاه‌ های موجود در کارخانه با‌ توجه به نحوه بهره‌ برداری و سفارش، در دو نوع تمام‌ اتوماتیک و نیمه‌ اتوماتیک وجود دارند. که دارای قسمت‌ های مختلفی، مثل کلاف‌گیر، صاف‌کننده ورق، نگه‌ دارنده ورق و… می باشد. نحوه کار به این صورت است. که کلاف‌ ها در داخل دستگاه‌ های برش قرار می‌ گیرند. تا به نوار‌هایی با عرض مشخص بریده شوند.

پروفیل-ساختمانی-در-مشهد

پروفیل-ساختمانی-در-مشهد

تولید پروفیل و لوله

با‌ توجه به امکانات دستگاه می‌ توانیم پروفیل را  به 2 شکل مستقیم و غیر‌مستقیم تولید نماییم.

ویژگی‌های پروفیل ساختمانی در مشهد

مهمترین ویژگی پروفیل‌ های ساختمانی شکل‌ پذیری و انعطاف‌ پذیری بالای آن‌ ها است. البته ویژگی‌ های دیگری مثل دقت ابعادی بالا، مقاومت و استحکام آن در برابر فشار‌های احتمالی و همچنین مقاومت در برابر خوردگی و ضربات به‌ دلیل ضخامت آن، باعث شده است. که در بخش‌ های گوناگون ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد. تا این‌ جا با انواع پروفیل ساختمانی و کاربرد آن‌ ها در صنعت ساختمان و حتی صنایع دیگر آشنا شدید، ولی اگر بخواهیم به‌ صورت جمع‌ بندی شده کاربرد پروفیل ساختمانی در مشهد را شرح دهیم، به صورت زیر می باشد:

  • در ساخت و تولید انواع چارچوب‌ها برای درب و پنجره
  • تولید درب و پنجره آلومینیومی
  • ساخت اسکلت سقف کاذب و سقف سالن و سوله
  • ساخت انواع نرده‌های فلزی
  • مستحکم کردن بخش‌های مختلف ساختمان
  • ساخت و تولید انواع کر‌کره برقی
  • نرده و حصار‌کشی دیوار‌های کارخانجات
  • ساخت اسکلت فلزی و ستون
  • ساخت اتومبیل

هر آنچه درباره پروفیل ساختمانی در مشهد باید بدانید

پروفیل ساختمانی که با نام‌ های قوطی ساختمانی، قوطی آهنی، پروفیل قوطی و قوطی ستونی نیز شناخته می‌ شوند. از جمله قوطی‌ های پرکاربرد می باشد که در ساخت ستون‌ های ساختمان، انبار، کارگاه و سوله دارای کاربرد است.

شاید در نگاه اول انواع قوطی و پروفیل ساختمانی در مشهد ساده به نظر برسند اما باید توجه داشته باشید که این محصولات و مصالح، بخش عمده‌ای از هزینه ساخت و ساز را می‌ توانند به خودشان اختصاص دهند. به همین دلیل است که نوسان قیمت قوطی و پروفیل در بازار می‌ تواند در نهایت منجر به نوسان قیمت در حوزه خودروسازی و ساختمان‌ سازی شود.

ابعاد و وزن پروفیل ساختمانی

  • قوطی ستونی به طور معمول از ورق سیاه به ابعادی برابر با ۴۰ در ۴۰ سانتی‌ متر
  • با مقاطع مربعی به ابعاد ۱۰ تا ۱۴۰ سانتی‌ متر
  •  با ضخامت بین ۲ تا ۶ میلی‌متر تولید شده
  • و در شاخه‌ های ۱۲۰۰ سانتی‌ متری بسته بندی می‌ شوند.

وزن محصول نهایی وابسته به نوع ورق سیاه مورد استفاده است. اما به طور کلی وزن قوطی ستونی کم بوده و از نظر اقتصادی به صرفه می باشند.

 

پروفیل-ساختمانی-در-مشهد

پروفیل-ساختمانی-در-مشهد

خواص فیزیکی قوطی ساختمانی

از جمله خواص فیزیکی و مکانیکی مرتبط با قوطی ساختمانی می‌ توان به کیفیت سطحی مطلوب، قابلیت فرم پذیری عالی، جوش پذیری، مقاومت و استحکام بالا اشاره داشت. که سبب شده‌ اند تا قوطی ستونی در موارد مختلف بسیار پرکاربرد باشد.

انواع پروفیل ساختمانی در مشهد

به طور کلی پروفیل های ساختمانی به انواع مختلف تقسیم بندی می شوند.

پروفیل مقاطع باز

این نوع پروفیل ها به علت شکل ظاهری خود به نام پروفیل باز شناخته می شوند. میلگرد، تسمه، تیرآهن، نبشی، ناودانی، هاش و چهارپهلو در این گروه از انواع پروفیل ساختمانی در مشهد جای می گیرند.

پروفیل های بسته

این پروفیل ها نیز با توجه به نوع و شکل طراحی به این نام معرفی می شوند. پروفیل کرکره برقی، انواع پروفیل لوله، پروفیل پی وی سی، قوطی و پروفیل درب و پنجره در گروه پروفیل بسته جای می گیرد.

پروفیل I

این پروفیل از مقاومت خمشی مناسبی برخوردار می باشد. و در نواحی مختلف ساختمان به کار گرفته می شود. تیرآهن I شکل در سه مدل کلی عرضه می شوند. و هر کدام از این مدل ها با ویژگی های خاصی ارائه می گردند. چنین مقطع فولادی در سه سبک سنگین، متوسط و سبک تولید و طراحی می شود. این نوع پروفیل در شکل ظاهری با سایر پروفیل ها تفاوت دارد.

پروفیل-ساختمانی-در-مشهد

پروفیل-ساختمانی-در-مشهد

تیرآهن IPB

تیرآهن IPB با اندازه بال وسیع تر از سایر تیرآهن های ساختمانی طراحی و تولید می شود. چنین پروفیل هایی برای استحکام ستون سازه ها کاربرد دارد. همان طور که می دانید تیرآهن یک مقطع فولادی مهم در ساختمان سازی است. در واقع در این پروژه می توان از انواع پروفیل ساختمانی بهره مند شد. برای پروژه های مختلف ساختمانی از انواع پروفیل ساختمانی در مشهد کمک گرفته می شود.

تیرآهن INP

تیرآهن INP یکی از پرمصرف ترین انواع پروفیل ساختمانی ارائه شده در بازار می باشد. چنین تیر آهنی نیز مانند IPB برای استحکام ستون های ساختمان استفاده می شود. بال موجود در تیر آهن INP به شکل شیب دار است. و چنین مسئله ای باعث تفاوت های زیادی در نوع کاربری انواع پروفیل ساختمانی می شود.

تیرآهن IPE

یکی از پروفیل ساختمانی در مشهد تیرآهن IPE با پهنای بال زیاد است که در اتصالات پیچی و پرچی استفاده می شود. این نوع تیرآهن با خواص شیمیایی و مکانیکی مورد توجه قرار می گیرد. چنین اتصالاتی مانند تیرآهن INP می باشد.

پروفیل سپری

پروفیل سپری T یکی دیگر از انواع پروفیل ساختمانی در مشهد می باشد. از این نوع اتصالات برای ساخت انواع خرپا، تولید در و پنجره، ساخت سقف شیروانی و سازه های فولادی مورد استفاده قرار داده می شود. چنین پروفیلی مقاومت خمشی ضعیفی دارد. همین موضوع ما را در استفاده از این نوع پروفیل ها در اتصالات دچار مشکل می نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *