اخبار و مقالات

چهارچوب فرانسوی در تهران

چهارچوب-فرانسوی-در-تهران

چهارچوب فرانسوی در تهران

چهارچوب ها برای نصب درب ها در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. به صورت کلی به ۲ دسته چوبی و فلزی تقسیم شده است. که نوع چوبی آن کاربرد پایین تری نسبت به چهارچوب فلزی دارند. چهارچوب های فلزی در اندازه های استاندارد تولید و به بازار عرضه می شوند. نوع چهارچوب فرانسوی در تهران و مکزیکی آن ها طرفدار بیشتری دارد.

فواید استفاده از چهارچوب های فلزی نسبت به نوع چوبی

  • نصب راحت و آسان
  • دوام بالا
  • مقاوم در برابر آتش سوزی و ضربه
  • قابلیت رنگ آمیزی سریع و آسان
  • هزینه کمتر نسبت به چهارچوب های چوبی
  • مقاومت بالا در برابر حشرات موذی

چهارچوب درب

چهار چوب درب در حقیقت به محل نصب درب و پنجره در ساختمان در درجه اول چهارچوب و اختصاص تولید آن برای درب را نیز چهارچوب گفته می شود. لازم به ذکر می باشد که محورهای اصلی درب‌ های گوناگون در این محدوده نصب می‌ گردند. در گذشته از چهارچوب‌ های چوبی مورد استفاده قرار می گرفته است. و اساس نام نیز بر همین منوال است.

اما در حال با توجه‌ به پیشرفت تکنولوژی ورود سیستم‌ های نورد و پردازش فلزات، اغلب ابعاد چهارچوب فرانسوی اهمیت بسزایی برای فروشندگان، خریداران، مدیران پروژه‌های ساختمانی، پیمانکاران و مهندسان ایمن‌ سازی ساختمان یافته است. در نتیجه موضوع دیگری نیز علاوه بر ابعاد چهارچوب فرانسوی وارد این حوزه می‌ گردد. قابلیت رنگ‌ پذیری خوبی که چهارچوب‌ های متریال فلز و به طبع از آن فرانسوی دارد. علت آن این است که چهارچوب‌ های فلزی به طور کامل جایگزین موارد دیگر شوند.

انواع دسته‌ بندی چهارچوب‌ های فلزی

انواع مدل‌ های ابعاد چهارچوب فرانسوی در تهران و نمونه‌ های ساده در دسته‌ بندی‌:

  • ساده
  • مکزیکی
  • رومی
  •  فرانسوی
چهارچوب-فرانسوی

چهارچوب-فرانسوی در تهران

چرا از چهارچوب فلزی استفاده می‌ شود؟

در حالت کلی ابعاد چهارچوب فرانسوی در تهران سبب شده است که نصب راحتی داشته باشد. البته این خصیصه انحصار به این مدل ندارد. به‌ صورت کلی پروفیل‌ های فلزی به علت برش دقیقی که می‌ خورند. ساختار ایده آلی داشته و همان‌گونه که نام آن ها مشخص است فوق‌ العاده مقاوم هستند. و به ساده‌ ترین شکل ممکن طراحی شده‌ است. اغلب استحکام فوق‌ العاده در مقابل ضربه، فشار، آتش‌سوزی و قیمت مناسب از جمله مهم‌  ترین مزیت‌ هایی می باشد که در این متریال وجود دارد. البته کیفیت آهن نیز در مدل‌ های مختلف درب فلزی با یکدیگر متفاوت بوده و نمی‌توان آن‌ ها را با هم مقایسه نمود.

نحوه ساخت چهارچوب فلزی فرانسوی

پروفیلهای چهارچوب فرانسوی در تهران و مکزیکی شامل فرانسوی یا مکزیکی ابتدا با گرما دادن به شمش فولاد در کارخانه آماده شده است. و سپس زمانی که شمش به گرمای مورد نظر رسید با استفاده از دستگاه نورد گرم به شکل مقطع چهارچوب در می آید. در مرحله آخر این مقاطع به طول های ۶ و ۶٫۶ متر بریده می شود. و به بازار عرضه می گردند. در مرحله اجرای چهارچوب در پروژه های ساختمانی مقاطع در طول های مورد نظر بریدهش شده. و سپس جوش کاری می گردند. حدودا عرض نهایی چهارچوب اجرا شده برابر با ۸۵ تا ۹۵ سانتی متر است. از معایب استفاده از چهارچوب های فلزی می توان به مقاومت نسبتا کم در برابر رطوبت اشاره داشت.

نحوه برش چهارچوب فرانسوی در تهران

به منطور برش این چهارچوب معمولاً طول مقطع فولادی 6 متر و 70 سانتی‌ متر خواهد بود. در نهایت ورق به‌ شکل گسترده نیز 23 سانتی‌ متر و 8 میلی متر می باشد. پس از آن موضوع مهم این است که پروفیل بسته به نیاز ممکن است از ورق‌ هایی با ضخامت طیف 2 و 2.5 تولید گردد. وزن هر شاخه نیز ممکن است تا 30 کیلوگرم باشد.
نیاز است درباره ی فرآیند تولید این ورق‌ ها نیز صحبت کنیم. اول اینکه ورق بصورت رول شده از کارخانه تحویل گرفته می‌ شود. سپس رول آماده و صاف شده و وارد خط تولید می‌ گردد. در این مرحله پروسه‌ ای به نام رول فرمینگ انجام می‌ گیرد. حالا چهارچوب‌ ها شکل منطقی و نزدیک به محصول نهایی به خود می‌ گیرند.

تفاوت ابعاد چهارچوب فرانسوی و مکزیکی

  • در مورد ابعاد چهارچوب فرانسوی و تفاوت آن با نسخه مکزیکی باید گفت که علاوه بر ابعاد، ظاهر و طراحی ساختاری نیز تفاوت‌ هایی با هم دارند.
  • فرق اصلی چهارچوب فرانسوی در تهران و مکزیکی در عرض و ارتفاعی است که برای خم‌ کاری در نظر می‌ گیرد.
  • پروفیل‌ های مکزیکی معمولاً میزان خم‌کاری بالایی داشته و به همین منوال هر شاخه آن‌ ها وزن بیشتری نسبت به مدل فرانسوی دارد. این تغییر وزن روی رنج 15 درصد است.
  • از طرفی چهارچوب‌ های فرانسوی در طول یک متر و با ضخامت مدل 2 وزنی معمول بین 24 تا 25 کیلوگرم دارند که با توجه‌ به استانداردی که شرکت استفاده می‌ نماید متفاوت می باشد.
  • البته که ابعاد چهارچوب فرانسوی در تهران در همین مرحله اول با یکدیگر متفاوت بوده. و این روی وزن نیز تأثیر دارد.
  • مدل مکزیکی در همین ابعاد وزنی معادل 28 تا 29 کیلوگرم دارد و می‌ بینید که این تفاوت وزن قابل مشاهده است.
  • در مدل‌ های قاب فلزی و تولیدات بر اساس استاندارد فرانسوی، یک استاندارد کلی رعایت می‌ گردد. و می‌ توان از این پروفیل برای چهارچوب درب‌های ورودی ساختمان و درب‌ های درون منازلبه کار برد. البته اتاق‌ ها اصلی‌ ترین حوزه استفاده مطابق با ابعاد چهارچوب فرانسوی می باشند. علاوه‌ بر آن پروفیل فرانسوی در دسته‌ بندی مدلهای باز قرار داده می شود.
چهارچوب-فرانسوی

چهارچوب-فرانسوی در تهران

نکات مهم هنگام خرید چهارچوب فرانسوی در تهران

ابعاد چهارچوب فرانسوی در مدل‌ های درب اتاق‌ خواب با کف 16 سانتی‌ متر و بدون شیشه و پاشنه‌ دار، برای درب سرویس بهداشتی و پاشنه‌ دار با کف 16 سانتی‌ متر، چهارچوب فلزی کف 14 سانتی‌ متر و چهارچوب درب ضد سرقت نیز در مدل خاص تولید می‌گردد. به‌ صورت کلی این متریال‌ ها مقاومت و ماندگاری فوق‌ العاده‌ای دارند. رنگ‌ پذیری‌ شان عالی می باشد. و مقاومت خوبی در مقابل حشرات موذی دارند. قیمت درب‌ های فلزی نیز متغیر بوده. و شما محدودیتی در مورد نصب انواع چهارچوب ندارید. اما به‌ هر حال نصب آن‌ ها سخت بوده و نیاز است که شاخک‌ ها به‌ درستی نصب گردد.

زنگ‌ زدگی در چهارچوب فلزی فرانسوی

زنگ‌ زدگی در این‌ گونه درب‌ ها وجود دارد. و به‌ مرور زمان بر اثر رطوبت دچار مشکل می‌ شوند. وزن این متریال‌ ها نیز بالا می باشد. و ممکن است از نظر هزینه فلز کمی برای شما به‌ صرفه به نظر نرسد. به‌ هر حال قیمت‌ گذاری روی چهارچوب فلزی نیز بستگی نحوه جوشکاری، ظرافت در کار اپراتور جوشکاری، قطر و میزان ضخامت فلزات به‌ کار رفته در پروفیل، ضخامت پروفیل از بخش داخلی و همین‌ طور جای قفل و تعداد قفل دارد. چه کیفیت فلز بالاتر باشد. و بر پایه نورد سرد ساخته شده باشد هزینه تمام شده آن نیز زیاد می‌ شود. امروزه چهارچوب‌ های درب در انواع گوناگون طراحی و در بازار عرضه می‌گردند.

مقایسه مزیت و معایب درب چهارچوب چوبی فلزی

  • اغلب ابعاد چهارچوب فرانسوی در تهران برای نصب انواع درب‌ ها استاندارد می باشد. ولی در مقابل مدل‌ های چوبی نیز مزیت‌ های خاص خود را دارند.
  • مدل‌ های چوبی رنگ‌ پذیری و نصب راحت تری دارند.
  • نیاز به تخریب ندارند. و هماهنگی با ساختار انواع درب دارند.
  • ضمن این که وزن آن‌ ها پایین می باشد. و زیبایی بسزایی دارند. در برابر مقاومت آن‌ ها به‌مراتب پایین‌ تر بوده و در مقابل نفوذ حشرات موذی و موریانه از خود ضعف نشان می‌ دهند.
  • و متریال چوب قیمت بالایی داشته و گاهی در پیاده‌ سازی ابعاد چهارچوب فرانسوی دچار مشکل می‌ شود.
  • انواع مدل‌ های فلزی ممکن است نصب سختی داشته باشند. اما مقاومت آنها با مدل‌ های چوبی قابل قیاس نمی باشد.
  • ضمن این که قطر فلزات به‌ کار رفته حتی گاهی ملک را در مقابل زلزله و علاوه‌ بر آن آتش‌ سوزی نیز مقاوم می سازد. و به طبع می‌ تواند یک پناهگاه مقاوم باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *