اخبار و مقالات

شیت فولادی در ساری

شیت فولادی در ساری

شیت فولادی در ساری

نکته اساسی که درباره انواع شیت فولادی در ساری وجود دارد این میباشد که علاوه بر وجود گریدهای گوناگون فولادی، تقسیم بندی دیگری مطابق با نوع عملیات انجام گرفته در فرایند تولید ورق نیز وجود دارد که به احتمال زیاد شما در زمان خرید شیت فولادی، ابتدا با این دسته بندی روبرو خواهید شد و سپس به سراغ گریدهای معمولی که در بازار وجود دارد بروید.

انواع شیت فولادی در ساری مطابق با نوع عملیات تولید به ۴ دسته کلی شامل ورق سیاه یا گرم، ورق روغنی یا سرد، ورق گالوانیزه، ورق قلع اندود، ورق رنگی، ورق آلیاژی و شیت های فولاد ضد زنگ تقسیم می شوند که هر یک از این دسته ها خود شامل زیر دسته های دیگری هستند. برای مثال شیت اسیدشویی خود در دسته شیت های سیاه قرار می گیرند. و یا شیت های کرکره و شیت سینوسی که در سقف به کار برده می شوند، از جمله شیت های گالوانیزه رنگی می باشند که طرفداران زیادی در میان خریداران دارند.

ورق آلیاژی در صنایع مختلف

زمانی که خواص خاص تر از یک شیت فولادی در ساری کربنی انتظار دارید، باید از ترکیب عناصر و فلزات دیگر به شمش ورق استفاده نمایید. این اصل اساسی پیش‌ تر در صنعت پیش بینی گردیده است. در نتیجه گروهی از شیت های فولادی با ویژگی های خاص و منحصر به فردتر، در گروه شیت های آلیاژی قرار می گیرند. در حقیقت این شیت ها با افزودن بعضی عناصر آلیاژی خواص منحصر بفردی می یابند که مهم ترین دسته های این نوع شیت ها عبارتند از: شیت آلیاژی برنجی، شیت آلیاژی برنزی، شیت آلیاژی پیوتر، St44، A283، A516 و چندین گرید گوناگون دیگر.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا شیت های A283 را در دسته شیت های آلیاژی قرار دادیم، در صورتی که پیش از این آن ها را جزو شیت های سیاه نام بردیم؟ پاسخ این است که شیت های آلیاژی فولادی می توانند از هر دو راه نورد گرم و نورد سرد تولید شوند. بنابراین نوع فرایند تولید در این دسته از شیت ها مهم نیست. بلکه اصلی ترین مورد آن است که درصد عناصر آلیاژی افزوده شده به غیر از کربن به شمش ورق (اسلب) از درصد بالاتری نسبت به ورق فولاد کربنی معمولی برخوردار باشد.

شیت-فولادی-در-ساری

شیت های ضد زنگ فولادی

خواص منحصر به فرد شیت های ضد زنگ در مقابل خوردگی و اکسیداسیون، آن ها را در مرکز توجه خیلی از خریداران شیت قرار داده است. شیـت های ضد زنگ دارای درصد زیادی از کروم و نیکل در ترکیب شیمیایی خود هستند که این عناصر نقش موثری در مقاومت در مقابل خوردگی ایفا می نمایند. شیت های ضد زنگ فولادی در مقابل اسید نیز از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

شیت فولادی در ساری ضد زنگ

انواع شـیت فولادی در ساری ضد زنگ نیز به سه دسته کلی فریتی، آستنیتی و مارتنزیتی تقسیم می گردد. که خواص متفاوت فیزیکی، مکانیکی و مغناطیسی هر یک از آن ها کاربرد آن ها را در صنایع گوناگونی مانند لوازم خانگی، شیرآلات و ماشین آلات، ساخت پروفیل و قوطی و هوافضا گسترده تر نموده است.

شیت فولادی رنگی

شیت رنگی یکی از پرطرفدارترین ورق فلزی در صنعت ساختمان به شمار می رود. از این رو در مقابل خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم است. و می توان با اطمینان کامل آن را در فضای بیرونی نصب نمود. یکی از کاربردهای اصلی شیت های رنگی در پوشش سقف ویلاها در ویلاها و مناطق پربارش می باشد. ولی از دیگر کاربردهای ورق رنگی در ساخت صنایع فلزی، صنعت حمل و نقل و ساخت لوازم خانگی می باشد.

شیت آلیاژی

شیت آلیاژی را نیز می توان در لیست ورقهای فلزی پرکاربرد قرار داد. ورق های آلیاژی حاصل ترکیب چند فلز با همدیگر می باشد. ورق های آلیاژی در دو گروه ورق سرد و گرم قرار می گیرد. این ورقها انواع گوناگونی دارد که از جمله پرکاربردترین آن ها می توان به ورق آلیاژی برنج، پیوتر و برنز اشاره کرد. ورق های آلیاژ در مواردی همانند ساخت کشتی و لوازم دریایی، محازن حمل سوخت، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و صنعت هواپیما سازی کاربرد دارد.

 

شیت-فولادی-در-ساری

ورق گالوانیزه رقیب مهم شیت های ضد خوردگی

اغلب زمانی که قصد دارید شیت فولادی شما در مقابل رطوبت مقاوم باشد. استفاده از شیت گالوانیزه نسبت به شیت سیاه و روغنی انتخاب بهتری می باشد. این نوع شیت در مقابل سایر آسیب های طبیعی مانند باد و باران های سیل آسا و آتش سوزی نیز از دوام نسبتا بالایی برخوردار می باشند.

ولی اصلی ترین ویژگی این شیت وجود لایه ای از فلز روی بر سطح شیت فولادی در ساری می باشد. که اصطلاحا به آن گالوانیزه شدن می گویند و این عمل در حقیقت ورق را در مقابل خوردگی مقاوم می نماید. ولی لازم است بدانید که ما در دنیای واقعی انواع گوناگونی از خوردگی اعم از خوردگی اکسیداسیون، خوردگی اسیدی و خوردگی در مقابل رطوبت را داریم.

در این میان شیت های گالوانیزه که کاربرد بسیار گسترده ای در میان شیت های پوشش دار دارند. در محیط‌ های مرطوب استحکام بالایی از خود نشان می دهند. شیت های گالوانیزه ای که در بازار به راحتی پیدا می شود. و عموما از کاربرد و تقاضای بالاتری برخوردار هستند. دارای ضخامتی میان ۰٫۱۸ تا ۶ میل می باشند.

مقایسه قیمت انواع ورق فولادی در ساری

قیمت انواع شیت فولادی در ساری مطابق با ضخامت آن ها متفاوت می باشد. ولی پیچیدگی فرایند تولید، خواص و عناصر آلیاژی به کار رفته در ساخت شیت فاکتورهای تعیین کننده اصلی در برآورد قیمت نهایی آن ها نسبت به یکدیگر خواهد بود. در حالت کلی قیمت ورق سیاه در مقایسه با دیگر ورق ها پایینتر و شیت های ضد زنگ و آلیاژی نیز نسبتا گران ترین نوع شیت ها می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *